Psychika a jídlo

Možná o tom ani nevíte, ale strava ovlivňuje naší psychiku. Zaměříme -li se na jeden druh jídla za chvíli se nám přejí, nemáme ne něj již chuť jsme rozladění a stává se pro nás přítěží. Chybějí nám pak další látky, tělo strádá a to ovlivňuje i psychický stav. Naopak máme, ale i jedno jídlo, které je pro nás lahůdkou a vždy nám pomůže zlepšit náladu. Většina z nás sáhne po sladkém nebo nezdravém. Pozor však, příliš mnoho cukru způsobuje deprese.

Co nám zvedne náladu

Především to jsou pochutiny s obsahem cukru a tuku jako např. mandle, banány, semínka. Ideální je hořká čokoláda, ale ne zase moc. Stačí ďobnout jen nějaký ten čtvereček. Banány jsou skvělým zdrojem draslíku, který  podporuje okysličování krve, a to pomáhá při uvolnění a pohodě. K většímu stresu vede nedostatek hořčíku a ten najdeme především v luštěninách, ananasu, ale i brokolici. Je vhodné doplnit i vitamíny skupiny B a C.

Vitamíny v ovoci a zelenině

Bez vitamínu B1 se budete cítit vyčerpaně a smutně, proto konzumujte převážně oříšky a rostlinné oleje. K nalezení imunity vám dopomůže vitamín C, najdete ho v listové zelenině, šípku, červené paprice, celeru i kiwi. Někdo řeší i své splíny pomocí skleničky což není úplně vhodné řešení. Kromě případné bolesti hlavy a nevolnosti dokáže stejně jako větší množství kávy vyčerpat nervový systém a vést i k dalším zdravotním problémům. Takže všeho s mírou.

Redakce Press-News.cz

Doporučuje další zajímavé články na mediích

40plus.cz

PressExpress.cz

iZpravyDnes.cz

Profolio na Facebooku

Related posts

Leave a Comment

3 + 5 =